👈 فروشگاه فایل 👉

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین

ارتباط با ما

... دانلود ...

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین

مقدمه:‏

در رقابت‌هاى جهانى موجود‎ ‎در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست ‏مشترى، در دسترس وى قرار‎ ‎داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، ‏موجب افزایش فشارهایى شده است‎ ‎که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش ‏از این نمى‌توانند به تنهایى از‎ ‎عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى ‏اقتصادى و تولیدى علاوه‎ ‎بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و ‏نظارت بر منابع و ارکان‎ ‎مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع ‏دستیابى به مزیت یا‎ ‎مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این ‏اساس، فعالیت‌هاى نظیر‎ ‎برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى ‏محصول، خدمت نگهدارى‎ ‎کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که ‏قبلا همگى در سطح شرکت انجام‎ ‎مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده ‏است. مسئله کلیدى در یک زنجیره‎ ‎تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها ‏است. مدیریت زنجیره تامین‎ (SCM ) ‎پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام ‏مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل‎ ‎اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در ‏حداقل هزینه دریافت کنند‎.

در حالت‎ ‎کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا ‏هستند و‎ ‎به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط ‏مى‌شوند. این‎ ‎سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و ‏یا‎ ‎خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود ‏مصرف‎ ‎کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت

فهرست مطالب

عنوان ‏ صفحه

مقدمه ‏ ‏۲‏

فصل اول ‏

تعریف مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۵‏

طرح کلی یک زنجیره تامین ‏ ‏۷‏

فرآیند اصلی ‏ ‏۸‏

فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین ‏ ‏۱۰‏

انقلاب زنجیره تامین ‏۱۱‏

شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند ‏ ‏۱۴‏

فصل دوم ‏

مدیریت موجودی کالا ‏۱۷‏

تدارکات ‏۱۸‏

ارسال به موقع کالا ‏ ‏۲۰‏

نکات کلیدی که باید آموخت ‏ ‏۲۳‏

فصل سوم ‏

رقابت پذیری ‏۲۵‏

موضوعات کلیدی ‏۲۵‏

اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی ‏۲۶‏

فرمان های راهبردی ‏ ‏۲۷‏

یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏ ‏۲۹‏

فصل چهارم

بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۳۲‏

چشم انداز مدیریت راهبردی ‏ ‏۳۵‏

مزیت رقابتی پایدار ‏ ‏۳۶‏

تمرکز راهبردی ‏ ‏۳۷‏

فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید ‏ ‏۳۸‏

فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید ‏ ‏۳۹‏

فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید ‏ ‏۳۹‏

از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید ‏ ‏۴۰‏

سیستم های پشتیبانی کار تیمی ‏ ‏۴۷‏

راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‏ ‏۴۹‏

فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند ‏ ‏۵۱‏

ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری ‏ ‏۵۲‏

مدیریت توسعه دانش فرایند ‏ ‏۵۳‏

مدیریت دانش راهبردی ‏ ‏۵۴‏

الگوهای اندیشه و عمل ‏ ‏۵۵‏

فناوری و الگو ها ‏۵۶‏

انفورماتیک شناختی ‏ ‏۵۷‏

پشتیبانی فناوری از الگوها ‏۵۹‏

فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر ‏۶۰‏

یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏۶۲‏

فرست برای لجستیک ‏۶۳‏

مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری ‏۶۴‏

فصل پنجم

فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۶۷‏

بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک ‏ ‏۶۸‏

موانع پیاده سازی ‏SCM ‏۶۹‏

بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز ‏ ‏۷۰‏

ساختار شبکه تامین ‏۷۰‏

ابعاد ساختاری شبکه ‏ ‏۷۲‏

ارتباطات اطلاعات درون شبکه ‏۷۲‏

فرایند های شبکه تامین ‏۷۴‏

شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ ‏۷۶‏

مراحل یکپارچه سازی ‏ ‏۷۷‏

تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۷۸‏

‏۱۰ مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین ‏ ‏۸۲‏

مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین ‏۸۸‏

گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین ‏ ‏۹۳‏

مسیر تکامل گروه های همیار ‏۹۳‏

امکان بهبود کیفیت در جبهه ‏IT ‏۹۴‏

مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل ‏ ‏۹۵‏

مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی ‏ ‏۹۶‏

فصل ششم ‏

حمل و نقل الکترونیکی ‏ ‏۹۸ ‏

تدارکات الکترونیکی ‏ ‏۹۹‏

وضعیت تدارکات الکترونیکی ‏ ‏۱۰۰‏

دسترسی الکترونیکی به منابع ‏ ‏۱۰۰‏

تهیه الکترونیکی مواد اولیه ‏ ‏۱۰۱‏

بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی ‏ ‏۱۰۴‏

تاکید روی آموزش الکترونیکی ‏ ‏۱۰۵‏

افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است ‏ ‏۱۰۶‏

ترجمه مقاله ‏۱۰۸‏

نتیجه گیری ‏ ‏۱۲۸‏

منابع ‏

ضمائم :‏

مقاله ‏Demand & Supply chain management ‏۱۳۶‏

👇محصولات تصادفی👇

کتاب امار و مدل سازی طرح مالی شركت تحقیقات و توسعه صادرات نرم ‌افزار ثنارای (سهامی خاص) دانلود پاورپوینت زندگی نامه آلبرت انیشتن پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام راهنمای مقیاس سرسختی روان شناختی